Participem al Projecte Rius amb un treball de camp al Francolí

Una de les activitats més importants que realitza l’Institut El Morell com a membre de la xarxa d’Escoles Verdes és participar en el Projecte Rius. La nostra contribució al projecte consisteix en estudiar una part del riu Francolí, en concret el tram del riu que passa per davant de la Granja dels Frares.

El nostre centre s’encarrega de realitzar dues anàlisis, una a la tardor i l’altra a la primavera. De fer la primera s’encarreguen alumnes de 3r d’ESO que cursen la matèria optativa d’Escola Verda. La segona anàlisi, a la qual pertanyen aquestes fotos, la fan tots els alumnes de 1r d’ESO.

En tots dos casos es comprova l’estat de l’aigua (tenint en compte els diferents paràmetres fisicoquímics), i també es recullen observacions sobre la flora i la fauna tant de l’entorn com de dins del riu. Enguany les conclusions han estat molt bones, ja que s’ha pogut constatar que l’aigua que baixa té una qualitat òptima per a la vida.

Aquesta sortida ha permès de dur a terme una doble tasca. Una primera tasca ha estat el treball de camp de recollida de dades per ampliar el nostre coneixement sobre el riu i facilitar així la seva conservació, i la segona ha estat una acció de neteja de l’entorn del riu i de la Granja dels Frares.

Les dades obtingudes a les anàlisis es transmeten a la seu on es realitza una avaluació de tots els rius catalans per veure el seu estat de salut. Si us interessa conèixer més a fons el projecte podeu consultar aquí la seva web.