La Plataforma Cel Net ens informa sobre la qualitat de l’aire

El passat dijous dia 15 de febrer un membre de la Plataforma Cel Net va visitar l’institut per fer una xerrada sobre la qualitat de l’aire que respirem. L’enginyer Adrià Pallejà, exalumne del nostre centre, va informar l’alumnat de 1r d’ESO sobre els resultats dels darrers estudis mediambientals sobre la qualitat de l’aire del Morell que s’han dut a terme, i en concret les dades recollides al tercer estudi que la Plataforma ha realitzat en col·laboració amb l’Ajuntament del Morell i el LCMA de la Universitat Politècnica de Catalunya.

El conferenciant també ens va parlar de la importància de dur a terme una anàlisi detallada de l’aire en tots els municipis del nostre entorn, estudi que resulta indispensable tenint en compte el context d’indústria petroquímica en el qual ens trobem, i que implicaria, entre altres mesures, la necessitat de situar captadors específics per analitzar detalladament tots els compostos.

La Plataforma Cel Net fa més de 9 anys que lluita per fer accessible a la població una informació objectiva, pública i transparent sobre la qualitat de l’aire que respirem, tot reafirmant el seu compromís amb la salut de la ciutadania i el territori.