Fem matemàtiques 2022

L’Institut El Morell ha estat una de les seus de la segona fase de la nova edició del Fem Matemàtiques. En finalitzar les proves, els participants es van desplaçar al Centre Cultural El Morell on van poder gaudir de l’espectacle “M’agrada fer-me preguntes” del José Rey Cano del Museu de les Matemàtiques de Catalunya. Després de l’actuació es va fer el lliurament del premis al alumnes classificats entre els quals el grup de segon d’ESO del nostre centre format pels alumnes: Arnau Díaz, Pau Ferré, Senén Ferré, i Lluc Pascual.

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de cinquè  i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.

Amb aquesta activitat es vol:

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina