Transició energètica i hidrògen verd

L’alumnat de 4t d’ESO de l’itinerari científic-tecnològic ha assistit a un taller monogràfic sobre l’hidrògen renovable impartit per professors de la URV, en col·laboració amb la Diputació de Tarragona. En aquest taller s’ha tractat de la transició dels models energètics basats en els combustibles fòssils cap a models basats en fonts renovables. Els alumnes han fet una activitat amb un cotxe, al qual li han insertat una cel·la de combustible que produeix hidrògen a partir de l’electròlisi de l’aigua. L’hidrògen obtingut s’utilitza per fer moure el cotxe. El ponent també ha demostrat la producció d’energia elèctrica de fonts renovables amb un aerogenerador a escala i una cel·la de combustible d’hidrògen.