Un recorregut pel Monestir de Santes Creus

Els dies 3 i 4 de desembre l’alumnat de 2n d’ESO va fer una sortida al monestir de Santes Creus on van passar tot el dia. L’activitat va incloure una visita guiada per les diferents estances del monestir, els dos claustres, l’església, el dormitori de monjos, el refetor, la sala capitular i la cuina. Amb les informacions recollides de les explicacions que ens van oferir els tècnics del Camp d’Aprenentatge i Paratge Natural de Poblet sobre la història dels monestirs del Císter i els estils arquitectònics dels edificis, sobre les característiques de les tombes reials i sobre la regla de Sant Benet i l’origen del romànic, els alumnes van completar les diferents tasques d’un quadern de treball. A continuació també van realitzar un taller sobre tècniques de construcció medievals.

Després de dinar, tots els grups van veure un muntatge audiovisual que a partir de la lectura de les memòries d’un monjo els va permetre fer un recorregut per les diferents activitats que realitzava cadascun dels habitats del monestir en l’època de la seva fundació.