Estada de 2n d’ESO a l’Observatori de Pujalt

Aquesta setmana i la setmana passada amb l’alumnat de 2n d’ESO hem visitat l’observatori meteorològic i astronòm de Pujalt, a la comarca de l’Anoia. Els alumnes durant les dues jornades, van portar a terme activitats en el camp de l’astronomia: experiments relacionats amb l’astronomia, un recorregut virtual pel planetari, un recorregut a peu pel Sistema Solar a escala, l’observació solar amb telescopi i finalment, com activitat nocturna vam realitzar una observació astronòmica amb un dels telescopis més grans que hi ha a Catalunya durant la qual van observar la lluna, les estrelles i una nebulosa des de la cúpula mòbil de cinc metres de diàmetre.
Aquesta sortida va comptar amb la col·laboració del professorat de ciències socials conjuntament amb el professorat d’educació física i el coordinador de coeducació, convivència i benestar (cocobe) del departament d’orientació.