Participem a la jornada #100tífiques

El passat divendres 11 de febrer, un grup d’alumnes de 1r d’ESO van participar a 100tífiques, un acte celebrat amb motiu del Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència durant el qual s’organitzen més de 150 xerrades divulgatives simultànies per part de més de 180 investigadores. Les alumnes de l’institut van poder escoltar la Laura Hernández, doctora en Química i a l’Alba Pérez, estudiant de doctorat en Química a l’Institut de Recerca Química ICIQ. Totes dues van explicar la importància dels catalitzadors, el seu funcionament, i la investigació relacionada amb els catalitzadors d’or que està fent l’Alba, també ens van ensenyar com una patata fa de catalitzador quan la barregem amb aigua oxigenada. A més d’aprendre química, amb les explicacions de les dues científiques, les alumnes van ser més conscients de la importància de la llengua anglesa i del saber treballar en grup en estudis posteriors i sobretot que els estudis científics són tan adequats pels nois com per les noies.