Sortida a Reus: el Refugi de la Patacada i Mirall Trencat

Un grup d’alumnes de 2n de Batxillerat va fer una sortida a Reus el passat dimecres 26 de febrer per explorar el Refugi de la Patacada, un refugi antiaeri de la guerra civil. La visita, que va conduir en Jaume Massó, comença amb una contextualització històrica, tant del marc general dels bombardeigs sobre la població civil durant la guerra, com de l’organització de la defensa per mitjà d’una extensa xarxa de refugis, el seu disseny i el procés de construcció. Després es fa la visita, tot circulant per diverses de les galeries del refugi.

Després, els alumnes i el professorat acompanyant es van dirigir al teatre Bravium on van gaudir de l’espectacle “Mirall trencat”, un muntatge de la companyia Mia Culpa, que és una posada en escena excel·lent de la novel·la de Mercè Rodoreda (una de les lectures obligatòries de 2n de Batxillerat). Les dues activitats van agradar molt.