Rutes literàries per l’Empordà

L’alumnat de 2n de Bat que cursa les matèries de Llatí i Literatura catalana, junt amb les professores Montse Cendra i Rosa Anton, han compartit una sortida a l’Empordà amb un grup d’alumnes i professorat de l’Institut Jaume I de Salou, i de l’Institut Fontanelles de Les Borges del Camp. L’excursió es va desenvolupar els dies 18 i 19 de desembre d’acord amb un intens programa d’activitats que incloïa dues rutes literàries i una visita al jaciment arqueològic d’Empúries.

La visita guiada de Solitud va consistir en la pujada fins a la creu del Montgrí, i el descens fins a l’ermita de Santa Caterina (a la novel·la Sant Ponç), que es van acompanyar amb una lectura de fragments de la novel·la. La ruta literària de Joan Vinyoli es va dividir en dues parts: la de Santa Coloma (Parc de Sant Salvador, Gorga d’en Vilà i Espai Vinyoli), i l’endemà, la de Begur.

Després de fer nit a l’alberg de Girona, el grup es va dirigir al jaciment arqueològic d’Empúries on l’Eusebi Avensa, gran hel·lenista, els va oferir una interessantíssima vista guiada acompanyada també de la lectura de textos llatins i grecs.

Tots els participants han expressat la seva satisfacció per haver tingut l’oportunitat de compartir aquesta gran experiència.