L’alumnat del Bat científicotecnològic fa pràctiques a l’ETSEQ

L’alumnat del Batxillerat científicotecnològic de 1r i 2n va visitar el passat dimecres catorze de març les instal·lacions de la URV per a dur a terme una activitat pràctica relacionada amb els estudis que s’imparteixen a l’ETSEQ. En arribar a la Sala de Graus de la universitat, la doctora Cristina Urbina, professora d’enginyeria mecànica, els fa oferir una xerrada sobre els graus que ofereix l’ETSEQ. Després van anar al laboratori on van realitzar una sèrie de pràctiques.

Els alumnes de 1r de BAT van experimentar amb el fenomen de l’adsorció del colorant blau de metilè amb carbó actiu. Per fer aquest experiment van preparar un muntatge amb la dissolució inicial, la bomba dosificadora, l’equip d’adsorció i la dissolució recollida.

Els alumnes de 2n de Bat van poder analitzar diferents tipus d’aigua (de Tarragona, de Reus, d’un pou, de Brita, descalcificada, desionitzada i de dispensador). Van determinar el pH, la conductivitat, la duresa, l’alcalinitat, els sulfats i el calci i magnesi, tot utilitzant mètodes volumètrics i instrumentals, entre altres.

Per finalitzar l’activitat, el doctor Enrique Saavedra, professor d’enginyeria mecànica, els va impartir una xerrada sobre l’enginyeria mecànica en la indústria aeroespacial.