Ciutats pensades, ciutats imaginades

Què és la ciutat? Quines “necessitats” compartim les persones amb els espais on vivim? I el més important, quines estratègies es poden plantejar per fer les ciutats més sostenibles? Aquestes són algunes de les preguntes que la Mercè Riera, estudiant de 4art curs del grau de Paisatgisme de la UPC, va plantejar a l’alumnat de 2n de Batxillerat que cursa la matèria de Geografia. Les alumnes van participar en un taller de geografia on van treballar una activitat vinculada a la teoria urbanística del metabolisme urbà. Vam acabar reflexionant sobre alguns projectes urbans que ja s’estan implementant actualment. A banda de les qüestions més teòriques, es van treballar algunes competències com:

– Descobrir i analitzar la complexitat de les ciutats tot reflexionant sobre els problemes que planteja l’actual situació d’emergència climàtica.

– Proposar accions per millorar les ciutats des de la perspectiva de la sostenibilitat.

En conclusió, va ser una activitat enriquidora en molts aspectes.