Novament… Les Cangur!

Ara fa uns dies, més de 100 alumnes del nostre centre han participat a les Proves Cangur  Aquesta és una activitat matemàtica internacional per a estimular i motivar a l’alumnat i que a Catalunya organitza la Societat Catalana de Matemàtiques.  En aquest cas, el concurs té un format individual, l’objectiu autèntic de la Cangur és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Són 30 qüestions de resposta tancada que han de contestar en 75 minuts.

Us deixem una pregunta senzilleta que han hagut de respondre els nostres alumnes  de tercer de l’ESO. Així tothom pot fer un tastet:
L’Elisabet tenia una caixa amb 60 xocolatines. Dilluns en va menjar 1/10 part; dimarts en va menjar 1/9 part de les que li quedaven; dimecres en va menjar  1/8 part de les encara li quedaven, i dijous en va menjar 1/7 part de les restants. Va continuar amb aquest sistema de menjar xocolatines fins que es va menjar la meitat de les xocolatines que li quedaven del dia anterior. Quantes xocolatines ha deixat?
A) 3                 B) 4                  C) 1                D) 2              E) 6
La resposta… l’any vinent!