Les nous, bones, saludables i calòriques!

Els alumnes de 3r ESO fent una pràctica de biologia. S´ha calculat el contingut energètic de les nous a partir de l´increment de temperatura aconseguit per l´energia en forma de calor despresa durant la combustió d´una nou.

Aquest vídeo us ho mostra:

Aprofitem també per dir-vos que els alumnes de 4t d´ESO han après a separar l’ADN mitjançant l’electroforesi. Les mostres d´ADN s´han de carregar als pouets d´un gel d´agarosa i son sotmeses a un corrent elèctric que separa els seus fragments. Després de fer una tinció es poden visualitzar els fragments de cada mostra d´ADN, que formen una mena de codi de barres únic de cada individu. Meravelles de la ciència!