Formació en Intel·ligència Artificial

Durant els darrers mesos el professorat de l’Institut Tarragona s’ha estat formant en IA a través del programa intensiu creat per la URV i finançat amb fons europeus. Una temàtica molt engrescadora però que també requereix de certa serenitat d’anàlisi per part de tots.

Nosaltres, el professorat, no hem volgut perdre l’oportunitat d’aprendre i entrar en el debat. Tot va molt i molt ràpid i els canvis en les noves tecnologies són imparables i, sens dubte, la intel·ligència artificial pot ser una eina molt potent pel professorat: de consulta, per crear materials de tota mena pel nostre alumnat, adaptacions a casos concrets, etc. Tot un descobriment! Ha arribat l’hora també de mirar en quins moments, estudiar el per què i el com ho farem per fer-la entrar a l’aula amb els nostres alumnes i assegurar-nos que realment sigui una eina significativa en el seu aprenentatge. Un repte nou que no ens ha d’espantar. LA IA ja la tenim aquí!

Article de premsa de tancament del curs a Diari més. Nota de premsa de la directora del projecte de la URV, i el Punt Avui també en fa referència.