Dos alumnes van marxar a França. No us ho havíem explicat!

El passat gener l’Alba Martínez de Villa i el Biel Ramon, alumnes de 4t, van anar a Grenoble per realitzar un intercanvi amb alumnes francesos organitzat pel Departament  d’Educació de la Generalitat de Catalunya i les Acadèmies franceses de Grenoble i Montpellier.
La parella de l’Alba va ser la Malia i va anar al Lycée Louis Armand. La parella del Biel va ser l’Ian i va anar al Lycée Jean Prévost.
Tant l’Alba com el Biel coincideixen a valorar aquestes quatre setmanes a França com una experiència inoblidable. A part de posar en pràctica els coneixements que tenien del francès i millorar-ne la fluïdesa, també els ha servit com a experiència personal, ja que s’han hagut d’adaptar a un lloc i a una gent que no coneixien de res. A part, han pogut conèixer un altre sistema educatiu diferent al català. A més, van tenir la sort de poder practicar esports que no havien fet mai o dels que no són habituals a Tarragona, com l’esquí, l’escalada o altres esports de muntanya.
Poc després de la seva arribada a Tarragona, vam rebre la Malia i l’Ian amb els braços oberts. Els dos seguien la majoria de les classes de 4t, tot i que es va intentar que sumessin més hores de castellà per estar el màxim possible en un entorn castellanoparlant.
Malauradament, no van poder acabar la seva estada a Tarragona degut a la interrupció de les classes el 13 de març. Però esperem que l’Alba, la Malia, el Biel i l’Ian es puguin retrobar més endavant i mantenir l’amistat .