Visitem les mines de Bellmunt amb 3r ESO

Els alumnes de tercer d’ESO van visitar el Museu de les Mines de Bellmunt del Priorat en una sortida organitzada pel departament de ciències socials. En aquesta visita els alumnes van poder veure com funcionaven i com es treballa en aquestes mines,  com va ser d’important l’activitat minera durant els primers anys del segle XX, el seu posterior i ràpid declivi fins al tancament de les mines al 1972. I la transformació de les mines en un equipament cultural i en un recurs turístic que ajuda a dinamitzar l’economia de la comarca del Priorat.

L’experiència inclou la visita guiada a la primera planta de la Mina Eugènia. El recorregut es fa a peu i ens permet endinsar fins a 35 metres de profunditat i recórrer uns 700 metres de galeries a través de l’explotació més antiga d’aquesta mina, desenvolupada durant l’últim terç del segle XIX. Vam poder observar les característiques geomorfològiques del jaciment i el mètode de recerca i d’extracció del mineral, gràcies a una sèrie d’escenografies que representen les diferents tasques que els miners duien a terme.

Molt interessant. Una visita absolutament recomenable!