Tornem a Carcassonne

Si una experiència ha estat positiva, cal repetir-la. L’any passat l’alumnat de 3r d’ESO va viatjar a Carcassonne per posar en pràctica el francès i enguany hi hem tornat. Del dilluns 24 al dimecres 26 d’abril, una nova generació d’alumnes ha descobert una de les ciutats més emblemàtiques del sud de França. Dilluns a primera hora vam agafar l’autocar plens d’energia i motivació. Després d’un viatge tranquil per autopista vam parar a dinar a prop de la cité, al Lac de la Cavayère, un magnífic paratge natural on vam gaudir del paisatge i de la natura.

Foto de grup de 3r al Lac de la Cavayère

Alumnat de 3r al Lac de la Cavayère

Dinats i descansats, vam anar a deixar les maletes a l’alberg, un antic convent remodelat en què vam estar-hi d’allò més a gust. Un cop instal·lats, de pet a visitar el castell comtal i les muralles. El dia era magnífic i vam poder admirar les vistes des del capdamunt de la ciutat medieval mentre descobríem els orígens i l’evolució de Carcassonne. En baixar les muralles, el professorat havia preparat una gimcana pels carrers del nucli antic amb la qual vam resseguir indrets ben pintorescos. Després, a sopar i a fer jocs de nit en una plaça de la ciutat moderna. Com vam xalar fent el contrabandista i amagant-nos com sardines!

Alumnat de 3r entrant a l'alberg Notre Dame de l'Abbaye

L'interior de l'alberg Notre Dame de l'Abbaye

Foto de grup de l'alumnat de 3r a les portes de Carcassonne

Alumnat de 3r al castell comtal de Carcassonne

El matí següent ens esperava un recorregut per la fauna i la cultura aborigen d’Austràlia, al Parc Australien. De la mà de la nostra guia, la Manon, vam aprendre les eines que feien servir els avantpassats australians i vam quedar bocabadats amb els emús, els estruços, els ualabis, els cangurs, el dromedari… No vam marxar sense haver construït el nostre boomerang i haver-ne practicat el llançament.

Alumnat de 3r escolten les explicacions de la guia davant un dromedari al Parc Australien de Carcassone

Un alumne de 3r admira un emú al Parc Australien de Carcassone

Alumnat de 3r construint un boomerang al Parc Australien de Carcassonne

La tarda, tot i que la pluja ens va fer la guitza, va fluir a bord d’una embarcació. Vam navegar el Canal du Midi per admirar les vistes de la cité i submergir-nos en aquesta obra mestra de l’enginyeria. Quin impacte que ens va causar el funcionament de les rescloses! Un cop a port vam passejar per la cité i vam tenir temps lliure. A la nit, vam buscar tresors amagats a la ciutat medieval i vam riure de valent amb jocs d’interior. Estàvem tan cansats al final del dia que vam dormir com lirons.

Alumnat de 3r en una resclosa del Canal du Midi, a Carcassonne

Alumnat de 3r a punt de pujar a una embarcació del Canal du Midi, a Carcassonne

L’última jornada va transcorre a la capital de la Catalunya Nord, Perpinyà. Després d’acomiadar-nos de la nostra estimada Carcassonne ens vam visitar els racons més emblemàtics de la ciutat catalanofrancesa. A més, vam tenir temps lliure per anar a dinar i fer les compres d’última hora. Abans d’agafar l’autocar, vam entregar els premis per haver completat els reptes diaris.

Alumnat de 3r a Perpinyà

Les guanyadores dels reptes del viatge a Carcassonne mostren el seu premi

Els tres dies i les dues nits han passat volant. De l’escapada a França ens enduem molts records i anècdotes que de ben segur no oblidarem.

El professorat del viatge a Carcassonne de 2023

Podeu veure les millors fotografies del viatge en aquest enllaç o fent clic a les imatges.