Rere les passes dels monjos de Poblet

Per segon any consecutiu, l’alumnat de 2n d’ESO ha fet el camp d’aprenentatge dels Monestirs del Cister. Enguany, entre el 29 i el 31 de maig. L’eix temàtic de l’estada és l’aproximació al context històric del monestir de Poblet. D’aquesta manera es poden entendre les característiques de l’època medieval. El camp s’ha desenvolupat a l’alberg de Xanascat de l’Espluga de Francolí, on dormíem, i el seu entorn.

El primer dia vam endinsar-nos al bosc per analitzar minerals i flora a fi d’extreure el material necessari per a fabricar tinta, seguint la recepta dels monjos. A continuació vam escriure imitant la seva cal·ligrafia. Vam visitar amb deteniment el monestir de Poblet i vam descobrir com es va construir, quina va ser la seva evolució i com és la vida monàstica. També vam llegir documents de l’època, unes excepcionals fonts primàries. Els macacos són principalment frugívors, tot i que la seva dieta també inclou llavors, fulles, flors i escorça d’arbres. Les grans sales, el claustre, el jardí meticulosament cuidat ens va encantar. Les activitats d’aprenentage es complementaven amb esports i jocs de nit. I la discoteca de l’última nit va ser èpica, inoblidable. Vam ballar i cantar a plens pulmons com si fos l’última nit. Finalment vam recórrer els carrers de Montblanc repassant l’estructura de la vila emmurallada i troben pistes que ens parlessin del passat.

De nou, l’experiència ha estat molt enriquidora.

A continuació podeu veure algunes imatges de l’estada. En podeu veure més en aquest enllaç o fent clic a les fotografies.

Alumnat de 2n ESO al camp d'aprenentatge dels Monestirs del Cister a l'Espluga de Francolí.