Quins minerals amaguen els mòbils?

En Raúl i la Maribel d’Andròmines han fet un taller a 3r d’ESO sobre components de mòbils i consum responsable. L’activitat s’emmarca en del programa Generació Reset, subvencionat per la Generalitat. A l’assignatura de Física i Química també hem parlat dels metalls crítics, que necessitem cada cop més per fer tota mena de dispositius electrònics que ens envolten i per a fer la transició energètica. El problema és que existeixen a l’escorça terrestre amb quantitats limitades. Cap es fabrica. Tots s’extreuen de mines. Aquestes mines són lluny de casa nostra i això dona peu a tensions geopolitíques, amb l’agreujant que a vegades es vulneren drets laborals i humans, per no mencionar l’impacte ambiental que qualsevol mina suposa. Quan arribarà el moment que ens plantejarem recuperar aquests metalls de mòbils, ordinadors o leds? Quines opcions tenim com a consumidors? Gràcies a activitats com aquesta treballem ens convertim en consumidores responsables.

Alumnat de 3r al taller sobre components dels mòbils

Alumnat de 3r desmuntant un telèfon al taller sobre components dels mòbils