A Roma amb amor

Alumnat de 4t d'ESO a Roma en el viatge de final de curs

Qui hagués dit aquell llunyà setembre de 2019, quan rebíem la primera promoció d’alumnes en un polsós erm amb un únic barracó, que un dia el Narcisa agafaria un avió per creuar el Mediterrani. Efectivament, entre el 29 de maig i l’1 de juny l’alumnat de 4t d’ESO ha fet el primer viatge de final de curs de l’institut. La destinació escollida, Roma. Ja feia temps que l’estàvem preparant. Les tutores de 4t han fet una feinada per tenir-ho tot ben organitzat. Hem fet tota mena d’activitats per recollir diners: esmorzars, venda de marxandatge, parada de llibres i roses per Sant Jordi… I per fi arriba el dia. Aquesta és la crònica dels fets.

El dilluns 29 de maig, de matinada, ens trobem a la plaça del Mestre Planas. Un autocar ens trasllada a l’aeroport. Nervis! Alguns agafem un avió per primera vegada. Malgrat el canvi de porta d’embarcament d’última hora, cap problema. El vol, com una seda. Arribem ben d’hora a Fiumincino, un altre autocar ens deixa a l’hotel i comencem la visita. La ruta del dilluns ens porta pels racons més emblemàtics de la Roma barroca. Caminem amunt i avall i ens meravellem amb Piazza Farnese, Piazza Navona, Via del Corso… A Campo de’ Fiori, temps per dinar i fer el tafaner entre les paradetes del mercat. Cauen els primers plats de pasta i les primeres pizzes, excel·lents, és clar. Venen tot seguit alguns monuments emblemàtics: quedem bocabadats amb la magnificència del Panteó i ens hipnotitza la magnitud de la Fontana di Trevi. Fotos, més fotos, vídeos, i monedes llançades d’esquena. Les tradicions són les tradicions. Continua la ruta cap a Piazza Spagna (quines escales!) i Piazza del Popolo (quant d’espai!). Estem extasiats i cansats i tornem a l’hotel per dutxar-nos, descansar i anar a sopar.

Si ens llevem ben d’hora, ben d’hora… anem al Vaticà. El dimarts 30 de maig toca fer una mica de cua al peu de les columnes de Piazza San Pietro. I a dins ens torna a caure la mandíbula amb la colossal basílica. Ens hi estem una bona estona identificant sants, intentant entendre el llatí, perdent-nos per capelles i passadissos… Ens ha agafat gana. Caminem fins al Trastevere i ens separem per cercar una osteria o una trattoria on reposar i omplir el pap. Un gelat, cantimplores plenes i de nou en marxa. Fem la foto de rigor a la Bocca della Verità i ens trobem de cara amb el Teatro di Marcello. Roma no ens deixa de sorprendre. Creuem el barri jueu i tenim una estona per fer compres al voltant de Campo de’ Fiori. De tornada creuem el Ponte Sant’Angelo mentre es pon el sol a la ciutat mil·lenària. Una nova jornada arriba a la seva fi.

Tornem a matinar. Baixem a esmorzar amb la maleta a punt. Traca final. El dimecres 31 de maig entrem al Colosseu per imaginar-nos com eren els espectacles de gladiadors. Alguns estadis de futbol actuals ens semblen petits entre aquestes pedres. Continua el viatge al passat amb la descoberta del Fòrum romà. Temples, arcs, carrers antics… mirem on mirem les pedres ens fascinen. Fa calor i tenim ganes de descansar. Busquem l’últim lloc on dinarem i quedem a Piazza Navona. Sorpresa: un gelat de regal! La pluja ens aigualeix les últimes hores. Plora Roma la nostra partida? L’autocar ens allunya de la capital i ens deixa a Civitavecchia. El dia acaba quan embarquem al vaixell i ens instal·lem a les cabines.

La tornada és llarga però tranquil·la. Quasi vint-i-quatre hores de ferri. Ens llevem al mig del mar camí de Barcelona. El dijous 1 de juny és un dia per passar l’estona bressolats pel Mediterrani. Veiem sortir el sol, juguem a cartes, passegem pel vaixell, dormim fins que ja no tenim son… Fins que cridem “terra a la vista”! A l’horitzó es divisa Collserola. Ja som a casa. De ben segur que no oblidarem aquest viatge.

Podeu veure les millors fotografies del viatge en aquest enllaç o fent clic a la primera imatge.