SIEI

El Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva (SIEI) amb suport del CSMIJ s’implementa al nostre centre a l’inici del curs 2023-2024. Prèviament, el recurs es localitzava a l’Institut Les Termes i es decideix traslladar-lo al Narcisa Freixas. A la pràctica es tradueix en l’arribada de dues noves professionals, una orientadora i una educadora d’educació especial, i l’habilitació d’una aula específica.

El SIEI és un recurs de centre i de zona en el marc de l’escola ordinària. S’incorpora al funcionament general del centre en l’àmbit d’atenció a la diversitat. Es basa en l’atenció integral, en tant que ha de donar resposta a les NEE (Necessitats Educatives Especials) i ha de tenir en compte la dimensió psicosocial dels alumnes i el context en el que apareixen les mateixes, tant en el marc de relacions del centre, com a nivell familiar i comunitari. A la vegada, s’ha de coordinar l’actuació amb d’altres agents de la xarxa de serveis que intervinguin (CSMIJ, altres serveis de salut mental, Serveis Socials, EAIA, etc.).

L’objectiu general del SIEI és poder donar resposta a les necessitats educatives especials d’alumnes amb trastorn TGC en el marc de l’escola ordinària. Parteix d’un procés d’acolliment que pretén oferir-los els recursos necessaris per tal que puguin participar, en la mesura que sigui possible, en el funcionament general d’una escola, el seu accés als aprenentatges del currículum i l’adquisició de les competències bàsiques. Això implica un treball específic en habilitats socials, convivència i de relació amb els companys i mestres.

Els principis que inspiren la creació i el funcionament del SIEI són:

• Principi d’inclusió
  • Principi de normalització
  • Principi d’igualtat d’oportunitats
  • Principi de proximitat
  • Principi de participació i cor-responsabilitat