Sortida a la Colònia Vidal (4t d’ESO)

El dilluns 23 d’octubre, els alumnes del 4t A i B van realitzar una sortida educativa a la Colònia Vidal a Puig-Reig, una antiga colònia tèxtil que ha estat preservada com a testimoni del passat industrial de Catalunya.

Durant aquesta sortida, els alumnes van tenir l’oportunitat d’explorar les instal·lacions de la colònia tèxtil amb una visita guiada. Aquesta activitat va permetre als estudiants aprendre sobre el passat industrial de la zona i comprendre millor l’evolució del món industrial a Catalunya. Aquest coneixement és particularment rellevant per als estudiants de 4t d’ESO, ja que compleix amb els continguts curriculars de la matèria de Geografia i Història.

Mitjançant aquesta sortida educativa, els alumnes van poder connectar-se amb la història local i entendre com les colònies tèxtils com la Colònia Vidal van jugar un paper crucial en el desenvolupament industrial de la regió. Aquesta experiència va oferir als estudiants una oportunitat única per veure de prop les tecnologies i els processos utilitzats a l’època, així com comprendre les condicions de vida dels treballadors en aquell període històric.

Aquest tipus d’activitats educatives no només enriqueixen el coneixement dels alumnes sobre la història local, sinó que també els ofereixen una perspectiva pràctica i tangible dels temes que estudien a l’aula. Aprendre de primera mà sobre el passat industrial de la seva comunitat pot inspirar i motivar els estudiants, connectant-los amb la història de la seva regió i fomentant un interès continu per l’aprenentatge.

Els alumnes van fer un treball sobre la sortida, podeu consultar-lo al següent enllaç. Informe de la Colònia Vidal

Més informació a la web de la Colònia Vidal