Sortida 2n Estergit

Experiència a “L’Enrajolada” Casa Museu Santacana: Alumnes de 2n d’ESO Desenvolupen la Tècnica ESTERGIT en un Taller d’Art Únic

El passat dimecres 10 de gener de 2024, els alumnes de segon d’ESO de l’Institut Maria Canela van viure una jornada excepcional a “L’Enrajolada”, Casa Museu Santacana. L’activitat en qüestió,  ESTERGIT. DECOREM RAJOLES, va transportar els estudiants a través del temps i l’art de la decoració ceràmica. Amb l’objectiu de conèixer l’origen de la decoració ceràmica, els nostres alumnes van començar amb una emocionant visita a la Casa Museu Santacana.

Els alumnes van treballar els següents tres objectius: Entendre l’origen de la decoració ceràmica, amb un enfocament a la tècnica de l’estergit, permetent als estudiants explorar els orígens i la riquesa d’aquesta forma d’art única. Creació pràctica, amb instruccions detallades dels educadors especialitzats, els alumnes van experimentar de primera mà la creació artística aplicant la tècnica de l’estergit en la decoració de rajoles. Estimular la Creativitat, l’activitat va ser més que una simple classe; va ser una oportunitat per incentivar la creativitat i la imaginació dels nostres alumnes mentre expressaven les seves pròpies idees artístiques.

Aquesta inoblidable experiència va proporcionar als nostres alumnes una mirada profunda a la rica història de la decoració ceràmica, i els va deixar amb obres d’art úniques que van crear amb les seves pròpies mans. “L’Enrajolada” Casa Museu Santacana continua sent un lloc de descobriment i inspiració per a tots els qui tenen la sort de visitar-lo.

Agraïm a tots els estudiants que van participar i als educadors que van fer possible aquesta experiència i a “L’Enrajolada” Casa Museu Santacana per la seva acollida càlida i enriquidora.