ELS VOLCANS ESCLATEN A 1r d’ESO!

ACTIVITAT ENGRESCADORA PER CONSOLIDAR ELS

CONEIXEMENTS APRESOS

Els volcans són profundes esquerdes a l’escorça terrestre per les quals puja el magma. Aquest pot sortir a l’exterior en forma d’erupció volcànica expulsant gasos, cendra, pedres i lava incandescent.

Amb tots aquests continguts teòrics, els nostre alumnat de 1r d’ESO, sota el mestratge de la professora Sònia Ruiz i en el marc de l’assignatura de Biologia, n’ha fet l’aplicació pràctica i ha elaborat una maqueta d’un volcà amb diversos materials, tan reciclats com no. D’aquesta manera, n’han treballat l’estructura interna i la seva erupció. Després de dibuixar un volcà amb tots els seus elements, cada grup n’ha construït un amb paper matxé i amb una ampolla de plàstic al mig i no han parat fins a tenir-los ben a punt per esclatar, amb l’ajuda del bicarbonat sòdic i del vinagre.

L’objectiu d’aquesta proposta és ajudar els alumnes a ser autònoms i a que s’adonin que hi ha diverses formes d’aprendre.

Sabies que per aconseguir l’erupció d’un volcà pots seguir aquestes passes?

fegim 100 ml. de vinagre en un vas de precipitats.

• En un altre vas de precipitats afegim 50 g de bicarbonat sòdic juntament amb 5 g de pebre vermell i ho barregem bé.

• Aboquem al volcà la barreja de bicarbonat sòdic i pebre vermell.

• Afegim també al volcà un raig curt de rentavaixelles.

• Finalment introduïm en el volcà el vinagre i …esperem a que reaccioni!