Les propietats de l’aire a prova, al laboratori de ciències

L’atmosfera està constituïda essencialment per aire, mescla de gasos els més abundants dels quals són el nitrogen (78%) i l’oxigen (21%).

Els alumnes de 1r d’ESO han estudiat a la matèria de Biologia i Geologia la composició i estructura de l’atmosfera, les propietats més destacades de l’aire, així com la dinàmica atmosfèrica, és a dir, com les masses d’aire es mouen a conseqüència de la gravetat, de la rotació terrestre i, sobretot, de l’escalfament diferencial de la superfície terrestre per part de l’energia solar.

Al laboratori de ciències de l’Ins Les Vinyes, els alumnes han escollit lliurement desenvolupar una experiència que mostra alguna de les propietats estudiades:

Cal dir que, tot i no haver-ho preparat gaire ni haver-ho assajat prèviament, ho han fet molt bé!