Història

A finals de 2013 els Serveis Territorials d’Ensenyament al Vallès Occidental fan pública la voluntat de crear un nou Institut d´Ensenyament Secundari a la ciutat de Sabadell, concretament al barri de Torre-romeu, per tal d’incorporar l’alumnat de les escoles del districte que així ho desitgi. Fins llavors aquest alumnat estava adscrit a centres de secundària del nucli de Sabadell.

Es pretén vincular l’alumnat d’aquest entorn al tram de secundària donat que hi ha evidències contrastades de l’alt absentisme i l’abandonament prematur d’alumnat de la zona en aquesta etapa educativa.
Encara que, com qualsevol altre institut, està obert a qualsevol demanda de l’alumnat de la ciutat, es considera que per la seva ubicació geogràfica acollirà prioritàriament l’alumnat de les escoles del districte.

Rigau-Laserra
La consellera d’Ensenyament Irene Rigau inaugura l’Institut La Serra el juny de 2015. FOTO: Generalitat de Catalunya

El curs 2014/2015 l’Institut comença a funcionar. Defineix els objectius generals, els explica a les escoles implicades i escull com a nom del centre el de l’INSTITUT LA SERRA, que identifica la seva zona d’influència.

L’equip de professorat, amb força experiència docent en altres centres educatius, comença amb molta il·lusió i ganes de treballar. Al mateix temps, com a equip, té la voluntat d’incorporar experiències i models organitzatius alternatius i innovadors adients per tal d’afavorir tant la vinculació dels alumnes a l’Institut com el seu èxit acadèmic, personal i social, i així contribuir a la reducció de l’abandonament i el fracàs escolar.