Els trets d’indentitat

L’institut La Riera es defineix com un centre públic, plural, inclusiu, aconfessional i arrelat a l’entorn, que respecta totes les creences i potencia tots els plantejaments que tenen com a base els principis de pau,  llibertat i respecte al dret de les persones. Considera la multiculturalitat com un aspecte enriquidor i promociona els valors de la comprensió, la tolerància la cooperació i la solidaritat.

Basem la nostra activitat educativa en el treball en equip, el diàleg i la responsabilitat de tots els membres de la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies i PAS).

Entenem l’educació com un procés integral i holístic i vetllem per un desenvolupament harmònic de l’alumnat, de manera que afavoreixi el màxim desenvolupament de les capacitats dels nostres alumnes. Tot això ho fem a través del desplegament del currículum, de la implementació del treball per projectes globalitzats i d’una acció tutorial  personalitzada.

La llengua de comunicació és el català, que esdevé la nostra llengua vehicular i també d’ensenyament aprenentatge. Treballem per a què el nostre alumnat esdevingui competent en les dues llengües oficials, català i castellà.

Impulsem l’ús de l’anglès com a primera llengua estrangera i de l’alemany com a segona llengua estrangera. Amb la finalitat d’afrontar el reptes que la nostra societat planteja (actuar en un mon multilingüe, multicultural i plural), desenvolupem un enfocament plurilingüe, que fomenti l´ús i aprenentatge de les llengües estrangeres de forma activa i funcional.

Practiquem una pedagogia activa i una metodologia basada en l’aprenentatge significatiu, en la potenciació de la creativitat, la iniciativa i la reflexió crítica, treballant a partir dels coneixements previs que ja té l’alumnat i del seu bagatge cultural i personal.

Propiciem el treball en equip del claustre de professors i la formació permanent, en un clima de diàleg i consens per tal d’arribar a acords que ens permetin implementar la línia pedagògica del centre.

Manifestem el nostre compromís per formar professionals que coneguin i donin continuïtat a la pràctica educativa que realitza el nostre centre. Per aquest motiu l’institut  es constitueix en centre de pràctiques del professorat, en col·laboració amb el Departament d’Educació i les universitats que col·laboren amb la formació del professorat.

Prioritzem un aprenentatge competencial que permeti al nostre alumnat adquirir estratègies, habilitats, hàbits, actituds i valors i el faci créixer de manera lliure i autònoma i integrar-se en una societat diversa i canviant.

Incorporem les tecnologies de la comunicació i l’aprenentatge (TAC) en la pràctica diària i desenvolupem les competències digitals en el nostre alumnat.

Treballem per a la inclusió escolar de tot l’alumnat i per aquest motiu organitzem grups heterogenis. Atenem la diversitat dins l’aula ordinària i organitzem agrupaments flexibles en tres matèries instrumentals (català, castellà i matemàtiques) per tal d’atendre les necessitats de suport dels alumnes que ho requereixen.

Valorem en el nostre alumnat l’esforç i el treball en equip, per això promovem activitats que desenvolupin aquestes capacitats i facilitin l’adquisició d’hàbits de treball, d’autonomia i de convivència.

Treballem per educar en el respecte i cura del medi ambient. A partir del curs 2018-2019 iniciarem els tràmits per ser Escola Verda.

Donem molt valor a l’arrelament al territori i per aquest motiu treballem i celebrem les festes tradicionals i participem en activitats que organitza l’Ajuntament de Badalona o altres associacions de la ciutat, sempre dins el respecte a la convivència i la multiculturalitat.

Fomentem la igualtat entre les persones i vetllem per la superació d’estereotips i rols de gènere.