Programa d’orientació de 4t d’ESO

EL PROGRAMA D’ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL DE L’INSTITUT LA RIERA

El programa es desenvolupa en 3 àmbits :

• Informació
  • Reflexió
  • Presa de Decisions

En cadascun dels àmbits es realitzen diferents activitats que es desenvolupen en la classe setmanal d’Orientació i de vegades durant la tutoria de grup.

Àmbit d’informació

Es realitzen activitats i s’ofereixen recursos per tal que l’alumnat pugui accedir a conèixer el sistema educatiu i aspectes del món laboral. També per a que pugui obtenir un coneixement de sí mateix en aspectes significatius per a l’orientació.

Són activitats exemple d’aquest àmbit: la recerca d’informació en pàgines web específiques o la realització de proves d’autoconeixement i recerca de perfils professionals.

Àmbit de Reflexió

A partir de la informació obtinguda proposem activitats que permetin descobrir els punts forts i els dubtes a resoldre de cara a que la decisió a prendre sigui sòlida.

Són exemples d’aquest àmbit: extreure els punts forts de les proves d’autoconeixement realitzades, fer una anàlisi estadística de la trajectòria acadèmica a l’ESO i realitzar entrevistes amb persones que estiguin fent o hagin fet recentment els estudis pels quals estan interessats.

Àmbit de Presa de Decisions

Una vegada consolidada i contrastada la informació a través de la reflexió, s’oferirà un model de presa de decisions.

Són exemples d’activitats d’aquest àmbit: La proposta i pràctica d’un model de presa de decisions que tingui en compte més d’un factor, la simulació de presa de decisions de situacions exemple.

ENLLAÇOS D’INTERÈS

Famílies. Estudiar a Catalunya. Generalitat de Catalunya (gencat.cat)

Famílies – educaweb.cat

DATES PREVISTES PREINSCRIPCIÓ ESTUDIS POSTOBLIGATORIS

• Batxillerat i cicles de grau mitjà de formació professional i d’arts plàstiques i disseny de l’11 al 17 de maig de 2021

Aprofitem l’avinentesa per informar-vos també que del dia 15 al 21 de març es durà a terme la 9a. Fira de l’Ensenyament de Badalona, enguany en format virtual, on l’alumnat i les famílies podran consultar la oferta dels centres educatius de Badalona. Podreu trobar tota la informació al següent enllaç:

D’entre les activitats que organitza la Fira d’Ensenyament volem destacar la  xerrada adreçada a les famílies que es farà el dissabte dia 20 de març a les 11h. «La motivació en temps de pandèmia. Com acompanyar als nostres fills/es?» a càrrec d’Helena Moliné, psicòloga.

Si és del vostre interès us hi podeu inscriure a través de l’enllaç anterior.