Si ho Entens ho saps Explicar

Per celebrar l’onze de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena a la ciència, l’equip docent de l’institut va decidir posar en pràctica la frase: “Si ho entens ho saps Explicar”, fent que part de l’alumnat de 4t ESO dissenyés activitats per a l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO.

L’objectiu era donar a conèixer la vida de diferents dones científiques (Mary Wilson Jakson, Joan Feynman, Emmy Noether, Elena Lara, Margarita Salas, Marguerite Perey i Alexandra Elbakyan) i fer tallers de matemàtiques, química, física, biologia o tecnologia.

Per aquest motiu, l’alumnat de 4t es va dividir en grups col·laboratius, tants equips com classes d’ESO hi ha a l’institut. Cada grup tenia el repte de:

• Primer: Presentar, a l’alumnat de la classe assignada, la dona científica. Aquesta presentació la van fer en forma d’entrevista, un/a estudiant representava la dona científica i la resta del grup li feia preguntes, perquè així anés explicant la seva vida i trajectòria tant acadèmica com professional. Per fer l’entrevista més entenedora, van projectar un PowerPoint amb imatges d’ella al llarg de la seva vida.
  • Segon: Posteriorment, la classe assignada es va dividir en equips, i cada membre del grup de 4t d’ESO, es va col·locar en un equip i els va ajudar a desenvolupar un taller relacionat amb la disciplina de la científica presentada.

Ignoràvem la resposta de l’alumnat de 4t, però ens vam haver de treure el barret davant la seva actitud. Totes i tots estaven molt motivades i motivats, i fins i tot vam tenir alumnat que van deixar de banda els seus problemes familiars i van venir a fer l’activitat. Impressionant!

Us deixem aquí amb les imatges perquè pugueu gaudir de l’experiència, com ho vam fer nosaltres, no sense abans donar les gràcies al magnífic alumnat que tenim i que cada dia ens motiva a fer la nostra feina!

[GALERIA D’IMATGES]