Servei comunitari

COMPROMESOS AMB LA GENT, COMPROMESOS AMB EL MUNICIPI

Aquest projecte pretén crear espais de trobada entre la gent gran i els infants de l’Arboç i els adolescents escolaritzats en el nostre centre per tal que aquests darrers, practicant un exercici actiu de ciutadania, es comprometin i posin en joc els seus coneixements, capacitats i habilitats amb la finalitat de millorar, en la mesura de les possibilitats, les dinàmiques socials del municipi, especialment pel que fa a les persones grans i els infants.

El servei comunitari, que començarà a finals de novembre de 2018 i acabarà durant el mes de maig de 2019, tindrà una durada de 20 hores (10 hores al centre i 10 hores a les entitats col·laboradores). D’acord amb la planificació que s’està preparant en col·laboració amb l’Ajuntament de l’Arboç i el Club Esportiu l’Arboç, l’alumnat disposarà de set àmbits on poder realitzar l’aplicació pràctica (5 hores) del servei comunitari. Posteriorment, aquest alumnat participant també haurà de col·laborar en l’organització d’una caminada solidària popular, que representarà la cloenda del servei comunitari (curs 2018-2019). En aquesta tasca de col·laboració, els alumnes tindran un reconeixement de 5 hores.
L’alumnat durà a terme les seves activitats dintre dels àmbits següents:

Àmbit 1 : Senyalització de rutes de pedra seca.

Col·laboració amb representants del Club Esportiu l’Arboç en la confecció de rètols informatius per a la ruta rural número 1 de l’Arboç.

Àmbit 2: Passejades saludables per a la gent gran.

Col·laboració amb el personal de la residència d’avis “Sant Antoni Abat” de l’Arboç amb l’objectiu d’acompanyar la gent gran d’aquest centre a fer passejades saludables pel poble.

Àmbit 3: Dinamització d’activitats esportives.

Sota la supervisió d’una persona responsable del Club Esportiu l’Arboç, els nois i les noies organitzaran tornejos de futbol a l’hora del pati i un torneig de pàdel, a les tardes, adreçat al jovent de l’Arboç.

Àmbit 4: Atenció a la infància.

Col·laboració en les tasques pròpies de les tècniques educadores d’educació infantil de l’Escola bressol “Minyons” de l’Arboç.

Àmbit 5: Jocs de taula per a infants.

L’alumnat, sota la supervisió del departament didàctic de Matemàtiques i en col·laboració amb l’Ajuntament de l’Arboç, ensenyarà jocs de taula als infants del municipi escolaritzats entre 3r i 6è de primària i els practicaran amb ells per tal de millorar les habilitats socials i fomentar la relació intergeneracional amb els més petits.

Àmbit 6: Recollida d’aliments i joguines per a infants.

A través del Banc d’Aliments de l’Ajuntament de l’Arboç, l’alumnat participarà activament, especialment durant la campanya de Nadal, però també en altres moments, en la recollida d’aliments i joguines adreçats a les famílies del municipi amb dificultats econòmiques.

Àmbit 7: Conta contes per a infants

L’alumnat participant, supervisat pel departament didàctic de Llengua castellana i en col·laboració de l’Ajuntament de l’Arboç, elaborarà i prepararà contes en llengua castellana seguint els models de la narrativa oral tradicional per, posteriorment, explicar-los als infants del municipi. Es podran utilitzar tècniques com la lectura dramatitzada, les disfresses, les titelles, els jocs d’ombres, etc.

El servei comunitari s’avaluarà dintre de les matèries d’Educació física, Matemàtiques, Ciències naturals, Ciències socials, Llengua castellana i Cultura i valors ètics, i representarà el 10% de la nota de cadascuna de les matèries implicades.

Carrussel d’imatges

La cloenda del servei comunitari