Projectes Educatius en Xarxa

Al llarg d’aquest curs alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO de l’Institut de L’Arboç podran dur a terme els projectes ePals i eTwinning. Ambdós són Projectes Educatius en Xarxa que tenen per objectiu potenciar la comunicació amb altres centres d’educació secundària d’arreu del món a través d’aquestes plataformes gratuïtes. Estan reconeguts pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i permeten crear comunitats virtuals d’aprenentatge, participar en projectes col·laboratius/cooperatius i realitzar intercanvis per carta, correu electrònic i/o videoconferència.

és una plataforma internacional creada l’any 1996 per Cricket Media, basada en una comunitat global d’estudiants, professorat i experts acadèmics de +200 països i territoris. Inclou un servei de correu electrònic, blocs i fòrums que compleixen els estàndards de seguretat digital i que es poden moderar i filtrar segons criteris del professorat participant, fet que permet establir xarxes socials d’aprenentatge segur per promoure les competències lingüístiques i transversals.

és una plataforma europea que proporciona eines en línia per fomentar la col·laboració escolar tot utilitzant les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC), i que dóna suport als centres educatius oferint-los els serveis necessaris per desenvolupar un projecte en comú. Va néixer l’any 2005 com iniciativa del Programa d’Aprenentatge eLearning de la Comissió Europea, i des del 2014 forma part d’Erasmus+, el Programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport.