PROJECTE DE TARRACO ROMANA A LA SIEI I AULA ACOLLIDA

Al llarg de tres setmanes l’alumnat ha pogut ser protagonista de la vida de l’època romana. Han realitzat diverses activitats per a conèixer la vida i la cultura dels romans. El producte i repte final ha estat la realització d’un vídeo de tots els coneixements apresos, creat des de competència digital. Han dissenyat una maqueta d’una Domus, és un tipus de casa romana, han extret codis Qr amb informació cercada al buscador, fet números romans i figures geomètriques amb material reciclat, s’ha fomentat l’autonomia a través de tallers de cuina de receptes típiques de l’època, han plantat plantes aromàtiques per a conèixer les seves característiques a través de formes i olors, s’han vestit amb túniques, representat un mercat, jugat a jocs de l’època i una de les activitats que ha tingut un major èxit ha estat la producció de vi.

S’ha culminat el projecte realitzant una sortida a Tarragona Romana l’alumnat de la SIEI i l’aula d’acollida de forma conjunta. El grup ha pogut passejar pel casc antic en una visita guiada endinsant-se en els monuments més emblemàtics, com el circ, l’amfiteatre i les muralles. Ha estat una sortida cultural però sobretot un espai de cohesió, interacció, de compartir valors i experiències.