Programa d’innovació: Centres Formadors de pràctiques dels MUFPS

El nou model de pràctiques educatives universitàries en centres formadors emergeix d’un concepte de centre formador com a espai d’aprenentatge, on els estudiants poden veure i practicar totes les dimensions de l’acció educativa. Es tracta d’un canvi de paradigma que dona rellevància tant a la identitat del centre formador com a la funció professionalitzadora de la tasca docent i mentora, en estreta col·laboració amb la institució universitària.

Aquesta nova perspectiva posa l’accent en l’opció que fa un centre formador en el marc d’un projecte educatiu de centre (PEC) que incorpora com a valor educatiu la formació dels estudiants universitaris. El nou model també aposta per la professionalització de la tasca docent i mentora, en estreta col·laboració amb la universitat, posa èmfasi en el rol formador de tot l’equip docent, i la formació i la implicació de l’estudiant en pràctiques en el context de treball col·laboratiu del centre i amb l’entorn.

El programa preveu la incorporació d’un nombre significatiu d’estudiants en pràctiques en cada centre formador, en tant que comporta la implicació i coresponsabilitat de diferents agents amb les seves respectives funcions. El model de practiques és un model de concentració i de qualitat.

Aquesta setmana comencen els seminaris de coordinació del nivell 2 del model de formació competencial professionalitzador “L’equip impulsor per a la transferència del model d’acompanyament en el centre formador”. El seminari compta amb la participació dels centres del Programa d’Innovació de pràctiques del MUFPS.