“Plogging”, un àmbit del Projecte Servei Comunitari

El passat dilluns 27 de gener del 2020 es va iniciar l’àmbit anomenat “Plogging” del Projecte de Servei Comunitari de l’Institut de l’Arboç. El “Plogging” consisteix en sortir a l’entorn natural per recollir les deixalles que s’hi poden trobar. Els alumnes participants en aquest àmbit van sortir pels voltants de Clariana per realitzar una neteja de tot tipus de residus existents a alguns corriols, amb la col·laboració del Club Esportiu l’Arboç i l’Ajuntament de l’Arboç. Van recollir gran quantitat de deixalles que aboquen algunes persones incíviques al medi Natural.

La finalitat principal és combinar l’exercici físic amb la cura del medi ambient. Es tracta de recollir residus de la natura mentre es practica senderisme o running. Aquesta tasca es realitza sota la supervisió de membres del Club Esportiu l’Arboç.

Els objectius són:

• Cercar iniciatives que contribueixin a conscienciar i actuar en bé en entorns naturals.
  • Acompanyar les noves generacions a desenvolupar uns hàbits que puguin tenir impactes a curt, mig i llarg termini.
  • Fomentar el reciclatge en les noves generacions.
  • Respectar i cuidar la natura.
  • Saber treballar en equip buscant una meta en comú.

En aquest projecte participen 11 alumnes els quals hauran de sortir diversos dies, realitzant un total de 10 hores no lectives, pels diferents espais naturals amb la finalitat de recollir deixalles i mantenir nets els diferents camins i corriols. D’aquesta manera aprendran a respectar la natura i veuran els efectes d’una mala actitud en el medi natural. És important que l’alumnat tingui una vivència directa amb una realitat present en el nostre planeta com és en aquest cas la contaminació. Finalment, les deixalles són descarregades a la deixalleria comarcal del Baix Penedès, a la localitat de Bellvei.