Escape room – 2n d’ESO – Projecte de treball globalitzat

Aquesta setmana els alumnes de 2n d’ESO han finalitzat el seu primer projecte de curs, que consistia en el disseny i la gestió d’una Escape Room. Després de dos mesos de dedicació, hem arribat junts a adonar-nos-en dels beneficis que comporta el treball cooperatiu i les dificultats que suposa tenir autonomia en la gestió de l’aula, en la introducció de continguts teòrics en una mecànica ludificada i la responsabilitat compartida d’haver de dissenyar un projecte comú.

En la implementació del projecte ha estat implicat tot el professorat de nivell dels àmbits lingüístic, social i matemàtic. La valoració ha estat molt positiva, com un primer pas per assolir competències transversals i pròpies de cada àmbit, com a espai per practicar el treball cooperatiu en petits grups heterodoxos i en grans grups, per fomentar l’autonomia de l’alumnat i la seva capacitat crítica i d’autoreflexió durant tot el procés: en definitiva, per preparar competencialment a l’alumnat per fer front als reptes de la societat actual. Des de l’Institut de l’Arboç fem una aposta decidida per la introducció de noves metodologies docents i la implementació a l’aula de l’aprenentatge basat en projectes, i ben aviat els vostres fills i filles us parlaran del següent projecte que durem a terme a 2n: una lliga de debat.