Xerrada salut i escola a 3r d’ESO

La formació transversal que ofereix el Programa Salut i Escola (PSiE) és una iniciativa del Departament d’Educació i del Departament de Salut, convençuts de la importància de l’educació per a la salut dels infants i joves. Des d’aquest programa s’impulsa el Pla Salut Escola i Comunitat (PSEC) amb l’objectiu d’establir un marc global comú per a les diferents actuacions en promoció de la salut. El programa té la finalitat de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions que promocionen hàbits saludables, prevenen situacions de risc, i ajuden a detectar precoçment problemes relacionats amb la salut.

L’institut, com a espai natural per a l’aprenentatge, l’educació i la formació integral de la persona, és també el lloc on es poden manifestar els signes d’alerta sobre problemes de salut, en els quals una detecció precoç pot ser la primera acció per iniciar un procés d’ajuda i intervenció adequada. Un any més, hem començat la formació transversal conjuntament amb el CAP de l’Arboç a 3r d’ESO amb unes xerrades preventives sobre el Bullying.