Suport Vital Bàsic, un projecte per a la vida

El professorat d’Educació Física hem realitzat, durant el primer trimestre, una formació sobre Suport Vital Bàsic (SVB), on hem après a actuar davant de situacions d’emergència. Aquesta formació, coordinada des del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Penedès, ha permès concretar la proposta per als alumnes a través de les classes d’Educació Física.

Durant dues setmanes els alumnes de tots els nivells de l’ESO i també de 1r de Batxillerat, han estat practicant com analitzar i actuar davant d’una víctima lleu i d’una greu. Per aconseguir la formació desitjada els alumnes utilitzen diferents materials: ninots de reanimació cardi pulmonar (RCP) i un desfibril·lador (DEA) d’entrenament. Aquest material ha cedit pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix Penedès.

Mitjançant aquest projecte es pretén assolir els següents objectius:

• Conèixer què són els primers auxilis.
  • Conèixer els aspectes legals relacionats amb els primers auxilis.
  • Realitzar la seqüència d’actuació Protegir, Avisar i Socórrer (PAS) davant d’un accidentat.
  • Diferenciar una víctima greu o amb risc vital d’una de lleu o sense risc vital. Realitzar el suport vital bàsic de qualitat.
  • Utilitzar de forma correcta un desfibril·lador Extern Automatitzat (DEA), només per a 4t ESO i Batxillerat.
  • Reconèixer i actuar en situacions greus o de risc vital.
  • Reconèixer i actuar en situacions lleus o sense risc vital.