Simulacre d’evacuació

Aquest divendres 15 de desembre, a l’Institut de L’Arboç, hem realitzat un simulacre d’evacuació tal com preveu la normativa del Departament d’Educació.

L’objectiu és que l’alumnat, el professorat i el personal d’administració i serveis sapiguem com hem d’actuar en cas d’emergència i coneguem les vies d’evacuació del centre. El simulacre és necessari per posar en pràctica el Pla d’Emergència i per crear uns hàbits de comportament per afrontar una possible situació d’emergència real sense improvisacions.

A les 11:00 hores ha sonat la sirena d’evacuació i tot l’equip docent ha guiat i acompanyat l’alumnat cap al punt de concentració del pati de manera fluïda, àgil i ordenada. L’evacuació de les més de 750 persones de l’institut, entre alumnat, professorat i personal d’administració i serveis del centre, s’ha realitzat amb seguretat, ordre i eficàcia.

En una mica menys de cinc minuts, concretament 4 minuts i 40 segons, s’ha donat per desallotjat el centre i s’ha pogut fer un repàs de les actuacions d’alumnes i professors per detectar els aspectes a millorar i poder-los recordar a tothom. La valoració ha estat molt positiva i ha servit per assegurar-nos que l’Institut de L’Arboç és un lloc del tot segur per l’alumnat, l’equip docent i el personal d’administració i serveis, però alhora confirmem la idea que és necessari realitzar procediments com aquest per no oblidar-nos dels protocols a seguir.

[GALERIA D’IMATGES]