Simulacre d’evacuació

El dilluns 16 de desembre de 2019 hem realitzat un simulacre d’evacuació a l’Institut de L’Arboç, tal com preveu la normativa del Departament d’Educació. L’objectiu és que alumnat, professorat, conserges i administratius coneguem com cal actuar en el cas que fos necessari evacuar el centre. El simulacre és necessari per posar en pràctica el pla d’emergències del centre, així com per crear hàbits correctes per afrontar, sense improvisacions, una possible situació d’emergència real.

Al les 10:00 h. del matí, quan tots els alumnes es trobaven al centre, ha sonat la sirena que indica que cal evacuar el centre, i ràpidament tot l’equip docent ha guiat i acompanyat l’alumnat cap al punt de concentració del pati. L’evacuació dels alumnes s’ha realitzat amb ordre i eficàcia. En poc més de tres minuts ja s’ha donat per desallotjat el centre i s’ha pogut fer la valoració de les actuacions que ha permès detectar els aspectes a millorar. La valoració ha estat molt positiva i ha servit per assegurar-nos que l’Institut de L’Arboç és un lloc del tot segur per a les persones, i alhora per confirmar la necessitat de realitzar procediments com aquest per no oblidar-nos del protocol a seguir.