Projecte ePals

Al llarg d’aquest trimestre, els alumnes de 1r ESO, 2n ESO i 3r ESO de l’Institut de l’Arboç han dut a terme les tasques inicials del projecte internacional ePals 2019-2020. Un total de gairebé 300 alumnes ha establert comunicació per correu postal i correu electrònic amb 7 centres públics de secundària de 3 països diferents: Estats Units, Regne Unit i Canadà. Coordinats pel professorat responsable d’aquest singular projecte, han treballat les competències comunicatives, digitals, personals i socials des d’una perspectiva innovadora, tot realitzant un ampli ventall d’activitats pedagògiques dissenyades en estreta col·laboració amb els docents de parla anglesa.

Els alumnes de 1r ESO han pogut gestionar la seva pròpia identitat digital a través d’avatars animats, s’han presentat en anglès i han interactuat per email amb les companyes i companys de l’institut Van Hoosen Middle School (Michigan, Estats Units).

Les primeres activitats realitzades pels alumnes de 2n ESO engloben des de la creació de postals nadalenques fins a la realització d’entrevistes i scavenger hunts en anglès per descobrir aspectes relacionats amb la cultura i rutines dels corresponsals dels instituts Dixons City Academy (Bradford, Regne Unit) i Summit Academy Draper Campus (Utah, Estats Units).

Els alumnes de 3r ESO, agrupats per centres d’interès, han iniciat la comunicació amb Boonsboro High School (Maryland, Estats Units), Sutton Public School (Nebraska, Estats Units), Richmond Secondary School (Vancouver, Canadà) i Spanish Fork Junior High (Utah, Estats Units). Han pogut intercanviar cartes i postals, vídeos i àudios de presentació, avatars personalitzats als que han donat veu, missatges de correu electrònic i felicitacions digitals creades per ells mateixos amb editors d’imatge fixa.

Tot plegat una gran experiència motivant i enriquidora, que ens fa créixer com a persones i ciutadans d’un món global. És per això que des del Departament de Llengües Estrangeres volem agrair l’elevat grau d’implicació de les famílies, de tot l’alumnat i equip docent, doncs només junts podem fer possible iniciatives com aquesta.