Programa de Diversificació Curricular (PDC): “Obrint-nos al món”.

Els programes de diversificació curricular (PDC) s’adrecen a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i permeten una organització dels continguts i les matèries diferent a l’establerta amb el caràcter general per afavorir que els alumnes assoleixin els objectius i les competències bàsiques de l’etapa.

El Programa de Diversificació Curricular que porta per nom “Obrint-nos al món” és possible gràcies a un conveni entre el Departament d’Educació i l’Ajuntament de L’Arboç. Es tracta d’un programa que per primera vegada es va iniciar el passat dia 10 de gener de 2018 i que ha estat renovat fins al curs 2026-2027. Es tracta d’una mesura d’atenció a la diversitat dissenyada per a aquells alumnes que han presentat dificultats generalitzades d’aprenentatge durant els primers cursos d’ESO. Alumnes que, un cop aplicades les mesures ordinàries d’atenció a la diversitat, requesten una atenció més específica per aconseguir els objectius de l’etapa. Aquest programa possibilita l’oportunitat d’entrar en contacte amb la realitat del món laboral i ho fa des d’una perspectiva transversal dintre de l’itinerari curricular de l’alumne.

El projecte va començar amb un alumne, amb la voluntat que s’anés consolidant, així com augmentant el nombre d’alumnes que es puguin beneficiar d’aquesta mesura. Un tercera part de l’horari lectiu de l’alumne s’orienta  cap al Programa de Diversificació Curricular, l’altra part assisteix al centre, amb la finalitat de potenciar els aprenentatges competencials necessaris per a que l’alumne acrediti l’etapa.

Al llarg dels mesos l’alumne anirà col·laborant en diversos serveis de l’Ajuntament de L’Arboç per tal que pugui fer un tastet de diferents oficis i d’aquesta manera ajudar-lo a definir el seu itinerari professional. Participarà, entre d’altres, en el desenvolupament de les tasques de manteniment de la via pública, d’edificis municipals i de jardineria.

A més de l’aprenentatge de les tasques professionals, el programa pretén que l’alumne/a prengui consciència de primera mà del sentit de la responsabilitat que un lloc de feina requereix; la puntualitat, la disciplina i la iniciativa, són alguns dels valors que li seran de gran utilitat en el seu futur tant personal com professional.

Des de l’Institut i des de l’Ajuntament es fa un seguiment molt proper de l’evolució de l’alumne dins del programa que des d’un inici està essent molt positiva. L’alumne s’ha integrat de manera satisfactòria en l’equip de treball i està molt motivat per aprendre i millorar dia a dia. La modificació de dues arquetes d’obra, a nivell del patí escolar, per evitar possibles caigudes o ensopegades és un exemple de tast de feines que queda il·lustrat en aquesta notícia.

Referències