Crèdits de síntesi a 1r d’ESO, 2n d’ESO i 3r d’ESO

JOCS DE SEMPRE
Crèdit de síntesi 1r d’ESO

Aquest curs, a 1r d’ESO, s’ha realitzat el treball de síntesi “Jocs de sempre”.

Totes les cries de mamífers juguen i, a través dels jocs, aprenen a relacionar-se entre elles, amb l’entorn i amb elles mateixes. Això no obstant, l’única espècie que manté la capacitat de joc durant tota la vida és la humana. Aquest treball de síntesi pretenia que l’alumnat conegués a què jugaven els seus pares i mares, els seus avis i àvies, quan no existía la tecnología que avui coneixen.

Amb aquest fil conductor, s’han treballat continguts i competències relacionades amb els àmbits lingüístic, social, digital i personal i social. En aquest sentit, han hagut de treballar cooperativament per elaborar entrevistes, textos instructius, exposicions orals, preparar els jocs i dur-los a la pràctica.

A més, s’ha introduït com a metodologia d’avaluació la carpeta d’aprenentatge i s’ha fomentat la reflexió a partir de les autoavaluacions i les coavaluacions que han dut a terme sempre digitalment fent ús de les TAC.

Enguany ha estat un treball realitzat íntegrament al centre, respectant les mesures sanitàries i els grups bombolla.

[GALERIA D’IMATGES – 1r D’ESO]

CLASSES D’ESCAPAMENT
Crèdit de síntesi 2n d’ESO

Aquest any el crèdit de síntesi també s’ha hagut d’adaptar a les condicions sanitàries del moment. Per aquest motiu, hem hagut de reinventar el crèdit de 2n, deixant de banda totes les sortides que el caracteritzaven. De tota manera, hem seguit amb la línia del treball cooperatiu i interdisciplinari. Cada classe de 2n ha creat un escape room per a un altre grup del mateix nivell. Han buscat i creat un fil argumental per elaborar un escape room. Per tant, el grup s’ha hagut de posar d’acord amb el punt de partida (un assassinat, trobar un criminal, desactivar una bomba…) i crear una mica d’argument per situar la classe que ha hagut de resoldre l’escape.

[GALERIA D’IMATGES – 2n D’ESO]

PLOGGING
Crèdit de síntesi 3r d’ESO

Aquest curs 2020-2021, el crèdit de síntesi de 3r d’ESO ha esdevingut un espai en què s’ha fusionat el servei comunitari amb un projecte interdisciplinari per ajudar a l’alumnat a prendre consciència de la importància del plogging i del servei a la comunitat propera. Per aquesta raó, les àrees de física i química, educació física, cultura i valors ètics, visual i plàstica i tutoria han contribuït a suscitar la reflexió sobre l’efecte que té el plogging en vàries àrees socials i d’aprenentatge.

[GALERIA D’IMATGES – 3r D’ESO]