Bon Nadal, bones festes i millor any 2021

El dilluns 21 de desembre és el darrer dia lectiu abans de les festes de Nadal. Aquest any passa per davant de tot la seguretat i les mesures de protecció i, per aquest motiu, no hem organitzat una jornada amb activitats conjuntes ni hem pogut convidar mares i pares al centre. Aquest any totes les propostes es realitzen dins de cada grup estable i prioritzen la seguretat de totes i tots.

Les darreres setmanes abans de festes de Nadal hem fomentat la RECOLLIDA D’ALIMENTS BÀSICS per aconseguir que les persones més necessitades rebin ajuda alimentària. Aquest any també col·laborem en la recollida de pinso, collars, arnesos i corretges que puguin ser d’utilitat per a una protectora d’animals (agraïment). L’objectiu és informar i sensibilitzar a tothom sobre la realitat de la pobresa i afavorir una col·laboració continuada. El recapte d’aliments es duu a terme gràcies a la col·laboració d’un gran nombre de voluntaris puntuals arreu de Catalunya.

Estructura del dilluns 21 de desembre de 2020

• 1r d’ESO. Els valors de la família Coco.

A 1r d’ESO els alumnes han visionat la pel·lícula d’animació Coco, de Pixar-Disney. Centrada en el Dia de Morts mexicà, la història descriu el viatge iniciàtic d’un preadolescent de dotze anys que haurà de superar una sèrie de proves per transformar-se en un noi més responsable. A Coco, la família és representada com una xarxa d’afecte i de sosteniment entre les persones que la conformen; és el símbol d’una consciència històrica, el símbol que pertanyem a alguna cosa que ens ultrapassa i que ens devem, en part, a aquells que van obrir el camí. La pel·lícula ha estat el motiu per a que després l’alumnat reflexioni sobre si mateix i dugui a terme una sèrie d’activitats competencials centrades en la dimensió d’autoconeixement de l’àmbit personal i social i en les seves destreses lingüístiques. Una reflexió, per altra banda, que lliga perfectament amb l’esperit nadalenc que ens envolta i que, enguany, més que mai, haurem de celebrar en família. Per acabar, l’alumnat ha realitzat una activitat de decoració nadalenca, per engalanar l’institut.

Aquest any els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de l’Arboç volen fer arribar els seus millors desitjos de Nadal a totes aquelles persones que desgraciadament es troben ingressades a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, adherint-se en el projecte “Portem el Nadal a l’Hospital”.

Avui dilluns 21 de desembre alumnes de 3r d’ESO fan una activitat lúdico-esportiva per l’entorn de la vila de l’Arboç. Concretament una de les seves rutes; rutes que han treballat i conegut a peu durant aquest primer trimestre a les classes d’EF. En aquest cas les podran gaudir amb bicicleta de muntanya i es farà una parada tècnica a Clariana per esmorzar. Aprofitant l’estada a Clariana, passarem també per un corriol de la població veïna. L’objectiu és fer una activitat lectiva per fomentar la cohesió dels grups bombolla gaudint de l’entorn més proper. En acabar la jornada, publicarem el track sencer de la ruta realitzada.

• 3r d’ESO i 4t d’ESO (projectes). Donació de Tió de Nadal a l’Escola Bressol Minyons de l’Arboç.

El passat divendres 4 de desembre l’alumnat de l’Aula de Projectes de l’Institut de l’Arboç van fer una donació de dos Tió de Nadal a l’Escola Bressol “Minyons” de l’Arboç. L’alumnat va estar realitzant durant diverses setmanes diferents activitats prèvies per a la seva elaboració dins el marc del Projecte de Servei Comunitari de l’Institut de l’Arboç, amb el nom: “Netegem el bosc i reaprofitem el medi natural”. Ells mateixos van anar a buscar els troncs, van serrar-los dels arbres caiguts per les tempestes de vent, han fet el disseny i la posterior pintura i toc personal. Tal i com diu el nom del projecte, l’objectiu és netejar el bosc i, a la vegada, arribar a un producte final com són els Tió de Nadal. Els infants de l’Escola bressol van estar molt feliços en veure l’arribada del Tió de Nadal.

• Batxillerat fa classe d’acord amb el seu horari.

Us recordem que després de les festes de Nadal, d’acord amb el calendari d’activitats, reprenem les classes el dilluns 11 de gener de 2021.

El claustre de professors i la direcció de l’institut us desitgem que passeu un:

BON NADAL I FELIÇ ANY NOU