2 d’abril – Dia Mundial de Conscienciació sobre l’autisme

El 2 d’abril se celebra el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’autisme, una data instaurada per les Nacions Unides per donar a conèixer el trastorn de l’espectre autista (TEA) i contribuir a promoure un exercici efectiu dels drets del qui el pateixen.

A l’Institut de l’Arboç, com cada any, ens sumem a commemorar aquest esdeveniment amb el principal objectiu de visibilitzar l’autisme a la societat per posar de relleu la necessitat de contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones amb aquest trastorn, per tal que puguin portar una vida plena, gratificant com a part integrant de la societat i en igualtat de condicions.

Enguany, l’alum’at de l’ESO ha participat en l’activitat, “Video fòrum sobre l’autisme” amb els objectius d’Identificar les característiques de les persones amb TEA, reflexionar sobre les dificultats que els generen i entendre el concepte de diversitat.

El vídeo “Eso no se pregunta” https://www.youtube.com/watch?v=-NpNGldTamQ va generar molta reflexió amb l’alumnat juntament amb un powerpoint amb el que el professorat ressaltava les principals característiques de les persones amb TEA, tot posant èmfasi a com podem contribuir a millorar el seu benestar.

A més a més, l’alumnat de 1r d’ESO el dia de l’activitat van portar una samarreta negra per tal de poder-se fotografiar amb el símbol d’aquest any de l’autisme i posteriorment es va realitzar un muntatge per a compartir a les xarxes del centre.