“Plogging”, un àmbit del Projecte Servei Comunitari

La darrera setmana d’abril i la primera de maig van continuar les actuacions relatives al projecte “Plogging” del Servei Comunitari. El “Plogging” consisteix en sortir a l’entorn natural per recollir les deixalles que s’hi poden trobar. Els alumnes que han participat en aquesta nova acció d’aquest curs, concretament alumnes de 3r d’ESO A, B, C i de l’aula de projectes, van sortir pels voltants de la zona del camí de l’Arboç a la Gornal i tornant pel camí de Santa Oliva a l’Arboç, és a dir, per una part de la ruta 4. Han realitzat una neteja de tot tipus de residus existents a alguns camins, sota l’ajut i supervisió del professor d’educació física Miguel Angel del Río. Cal destacar la gran quantitat de deixalles que llencen les persones per la zona més propera a la vila.

[Galeria d’imatges]

[Galeria d’imatges 2]

[Galeria d’imatges 3]

La finalitat principal és combinar l’exercici físic amb la cura del medi ambient. Es tracta de recollir residus de la natura mentre es practica senderisme o running. Aquesta tasca del “Plogging” també es realitza amb la col·laboració del Club Esportiu l’Arboç i l’Ajuntament.

Els objectius són:

• Cercar iniciatives que contribueixin a conscienciar i actuar en bé en entorns naturals.
  • Fomentar el reciclatge en les noves generacions.
  • Respectar i cuidar la natura.
  • Saber treballar en equip buscant fites comunes.

En aquest projecte participa tot l’alumnat de 3r d’ESO i per aconseguir-ho es faran diverses sortides, realitzant un total de 10 hores lectives, pels diferents espais naturals amb la finalitat de recollir deixalles i mantenir nets els diferents camins i corriols. La finalitat principal és aconseguir un aprenentatge que condueixi a veure que la natura s’ha de respectar i així com els efectes d’una mala actitut en el medi natural. És important que l’alumnat tingui una vivència directa amb una realitat present en el nostre planeta com és en aquest cas la contaminació.