Xerrada informativa sobre la Formació Professional Dual

Durant la setmana del 19 al 23 de febrer, hem tingut l’ocasió d’escoltar a professionals que han vingut a l’institut de l’Arboç per oferir diferents xerrades als alumnes de 4t de l’ESO. En primer lloc, desitgem expressar el nostre sincer agraïment a la Cambra de Comerç de Tarragona per la seva col·laboració i dedicació en la promoció de l’educació i el desenvolupament professional dels nostres alumnes.

Durant la sessió informativa, els representants de la Cambra de Comerç van oferir una visió completa i detallada del funcionament i els beneficis del Programa de Formació Professional Dual. Aquesta modalitat educativa, que combina l’aprenentatge en el centre educatiu amb la formació pràctica en empreses del sector, ofereix una oportunitat única per als estudiants de desenvolupar habilitats pràctiques i conèixer de prop el funcionament del món laboral.

La Formació Professional Dual no només proporciona als alumnes una formació acadèmica sòlida, sinó que també els ofereix una experiència real en el lloc de treball, ajudant-los a adquirir les habilitats i coneixements necessaris per afrontar els reptes professionals amb èxit. A més, la estreta col·laboració entre els centres educatius i les empreses garanteix que la formació s’adapti a les necessitats del mercat laboral, preparant als estudiants per a les demandes del món empresarial actual. En resum, la Formació Professional Dual és una via educativa innovadora i eficaç que ofereix una transició fluida dels estudis a la vida professional.