Educació per a una alimentació i benestar emocional equilibrats a 2n d’ESO – Programa Salut i Escola (PSiE)

L’objectiu del programa Salut i Escola (PSiE) és millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac, en col·laboració amb els centres educatius i els serveis de salut comunitària presents en el territori.

Els eixos fonamentals d’actuació del PSiE són la salut mental, la salut afectiva i sexual, la violència i els maltractaments segons gènere, els hàbits de salut (consum de tabac i altres drogues, altres addiccions, exercici físic, dieta, etc) i els trastorns de la conducta alimentària.

Els dies 20 i 29 d’abril de 2022 l’alumnat de 2n d’ESO va participar en una xerrada sobre alimentació i benestar emocional a mans de l’equip d’infermeria del CAP de l’Arboç. El taller va permetre crear un espai de diàleg i discussió molt enriquidor per a tothom. Els objectius són:

• Poder relacionar com mengem segons el nostre estat d’ànim, les nostres emocions.
  • Fer un petit repàs del que és una alimentació equilibrada.
  • Parlar del benestar emocional, fent una explicació dinàmica, participant alumnes i passant un curtmetratge per valorar què ens remou.
  • Proporcionar eines per a que els i les joves desenvolupin hàbits, actituds i conductes saludables entorn de l’alimentació.

[GALERIA D’IMATGES]