Concurs literati, selfie literària i concurs de dibuix. Sant Jordi 2024

DETALLS DE LA CONVOCATÒRIA    –    BASES DEL CONCURS

La sents? Ja és aquí… Ja s’apropa… És la veu de l’escriptor o escriptora que portes dins i que t’avisa! S’acosta el dia de Sant Jordi i, com cada any, des de l’Institut organitzem el Certamen Literari. Si t’agrada expressar-te donant veu als teus sentiments, a la teva imaginació o al teu món personal, aquesta és la teva oportunitat per compartir amb tothom el teu talent. Escull el format que millor et vingui per donar forma a les teves idees i participa-hi! Si la teva obra resulta premiada, obtindràs un xec regal bescanviable per material escolar i serà publicada a la web del centre.

El poeta valencià Josep Vicent Estellés va escriure això ja fa un temps…

M’agrada així la vida,
aquest got d’aigua,
una jove que passa pel carrer
aquest verd
aquest pètal
allò
una parella que s’agafa les mans i es mira als ulls,
i tot amb el seu nom petit sempre en minúscula,
com aquest passarell,
aquell melic,
com la primera dent d’un infant.

Participa al certamen, posa paraules a les teves experiències i comparteix amb tothom com t’agrada a tu la vida i com te la imagines, perquè al cap i a la fi, la teva veu i la teva creativitat no quedin mai “en un nom petit sempre en minúscula”.

SELFIE LITERÀRIA 2024
BASES DEL CONCURS

Què és una selfie literària?

La selfie literària o, com també s’anomena, Bookface, és un tipus de fotografia que combina realitat i ficció, una mena d’enganyifa a l’ull, un trompe-l’oeil. És una manera més de recomanar o de difondre els llibres que llegeixen els alumnes i les famílies, de forma actual, divertida i engrescadora. Hi ha diferents maneres de fer-ho, bé fent aparèixer la coberta del llibre i que encaixi amb la imatge de la realitat, bé recreant una escena del llibre. La imaginació de l’artista farà que la fotografia sigui reeixida i original.

1. Hi podran participar tots els alumnes de l’Institut de l’Arboç. Els participants es dividiran en les categories següents:
    • Categoria A: 1r i 2n ESO
    • Categoria B: 3r i 4t d’ESO
    • Categoria C: 1r i 2n de Batxillerat
  2. Totes les selfies han de ser originals i inèdites.
  3. Caldrà presentar els treballs a l’adreça electrònica biblioteca@inslarboc.cat indicant, seguint aquest ordre, la categoria (A, B o C), el títol de l’obra i un pseudònim.
  4. El termini de presentació és dilluns 15 d’abril de 2024.
  5. Les selfies que no s’adeqüin a aquestes bases quedaran fora de concurs.
  6. El jurat, format per professors de les àrees de llengua i literatura i visual i plàstica, pot declarar un premi desert, si no considera cap de les obres mereixedora del premi.
  7. Hi haurà un guardonat per categoria. Excepcionalment, podran lliurar-se també premis honorífics (accèssit) a les diferents categories. Els autors de les selfies premiades seran obsequiats amb un xec regal bescanviable per material escolar.
  8. Enguany tornarem a fer una cerimònia de lliurament de premis, que tindrà lloc durant el matí del dia 23 d’abril. Els noms dels guanyadors, així com les selfies guardonades es publicaran a la pàgina web del centre

• BASES
    • Poden participar tots els alumnes que ho desitgin.
    • Cada concursant només pot participar amb una obra original. Es presentaran en suport A3 o A4.
    • La temàtica és la diada de Sant Jordi, l’obra serà realitzada amb qualsevol tècnica pictòrica (llapis, collage, aquarel·la, pastels, retolador..).
  • PREMIS: S’atorgarà un premi per cada categoria.
    • Hi ha 3 categories:
      • Junior: 1r i 2n d’ESO
      • Sènior: 3r i 4t d’ESO
      • Màster: 1r i 2n Bat
  • LLOC I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’OBRES

El dia 23 d’abril es farà públic el veredicte del jurat i seran repartits els premis. El tribunal estarà format pel professorat del Departament de Dibuix.