Classes sense fum!

L’alumnat de 2n d’ESO ha participat al llarg del curs en el programa “Classe sense fum”.

“Classe sense fum” és un programa de prevenció del tabaquisme adreçat als alumnes de primer cicle d’Educació Secundària Obligatòria. Es realitza a dinou països europeus en el marc de la Xarxa Europea de Joves i Tabac. L’avaluació del programa, que es du a terme des de l’any 1997, ha demostrat la seva efectivitat per prevenir l’inici del tabaquisme.

El programa parteix del compromís de tot un grup classe de no fumar durant un període de temps no inferior als sis mesos dins del curs escolar. Al llarg d’aquest període, els professors reforcen regularment la decisió dels alumnes fent un seguiment del compliment del seu compromís. Al nostre institut han participat els 7 grups de 2n d’ESO.

Hem realitzat algunes activitats tutorials vinculades durant el segon trimestre i hem dissenyat un eslògan per participar en el concurs que convoca el programa.

Les aules que han estat sense fumar des de primers de novembre fins a finals d’abril i que han elaborat l’eslògan o l’activitat creativa entren en el sorteig de premis. Un jurat farà una selecció de les activitats presentades i concedirà dos Premis a les Millors Activitats de Vídeo Creatives (consistents en l’estada en un alberg de Joventut i un premi patrocinat pel FCB) i un Premi al Millor Eslògan (patrocinat per l’AECC). A part, per sorteig, es concediran cinc Premis d’Activitats d’Esport i Salut (bateig de vela). L’alumnat i el professorat de les aules que hagin arribat amb èxit al final del programa rebran un petit premi de participació. Aquests premis estan patrocinats per l’Agència de Salut Pública de Catalunya, el Departament d’Ensenyament, la Direcció General de Joventut, l’Agència de Salut Pública de Barcelona, l’Associació Espanyola contra el Càncer, el Futbol Club Barcelona i CosmoCaixa Barcelona. El veredicte es donarà a conèixer a finals de maig.