Art knitting a 1r d’ESO

Des de la matèria optativa A puntades, els alumnes de 1r d’ESO us expliquem l’activitat d’Art públic que hem dut a terme aquests dies. El projecte ha consistit en “fer art amb les coses del nostre entorn”, seguint una tendència molt actual a la resta d’Europa que s’anomena Art knitting. En el nostre cas hem aprofitat algun mobiliari de l’institut per intervenir-lo amb fils i llanes de colors (material efímer i no contaminant). Nosaltres vam decidir fer-ho sobre els bancs de l’entrada al centre, davant de consergeria.

Per treballar in situ hem fet grups d’entre 4 i 5 estudiants, i cada grup ha actuat sobre un banc diferent. Cada grup decidia el seu patró de treball, la seva puntada.

El projecte ha durat unes quatre setmanes durant les quals hem treballat a l’aire lliure. Hem pogut comprovar com actua el material quan està sotmès a l’aigua de la pluja, al vent i fins i tot al desaire d’altres alumnes aliens al projecte. Amb això, hem aprés el que suposa fer art públic i efímer però, sobretot, hem après a comunicar-nos entre nosaltres, a compartir idees i a organitzar-nos sota un mateix objectiu.

El projecte l’hem dut a terme sota la batuta de la nostra professora Mayte Badelles.